sâmbătă, februarie 07, 2009

oof


Povestea povestii


... desi am o vaga banuiala ca nu vor fi multi cei care vor gusta acest experiment, eu sunt incantat de el si cred ca merita sa il public pe blog; mai intai un argument si o explicatie (aceasta) si apoi seria in sine (in film hd sau in poze clasice).

... am acesta serie in plan de ceva vreme, dar nu am reusit pana acum sa o pun cap la cap; saptamana trecuta mi-a imprumutat un prieten un obiectiv foarte interesant si jucandu-ma cu el am simtit ca a venit momentul.

... este vorba dupa cum veti vedea mai jos de o serie de fotografii normale si cotidiene, dar “neclare”, out of focus; nu din greseala si nu, nu mi s-a stricat aparatul: sunt chiar facute cu multa atentie, dedicatie si ceva munca.


... a fost o adevarata experienta realizarea lor, cateva zile bune am facut doar poze neclare, nefocalizate si deja mi se pare un pic ciudat sa le vad perfect clare din nou - parca se pierde din farmec... 

... am pus cap la cap si un film, ca de obicei il puteti vedea in HD daca dati click sau mergeti pe vimeo. sub film sunt si pozele insiruite.

.... de asemenea am renuntat, la sfatul unui coleg fotograf, la iscaliturile de pe poze - si sper sa nu mai vad poze de ale mele luate fara permisiune si publicate aiurea.

... daca este cineva pasionat de aceasta tehnica, focus out sau focuso, il invit sa caute pe internet - exista site-uri, organizatii, comunitati, etc.



Povestea poveste


... lasand de o parte exercitiul fotografic - de cadraj, compozitie, forma si culoare - sa ne imaginam cum ar fi sa nu vedem clar: cum am vedea si cum am percepe lumea? cum am vedea lucrurile si oamenii din jur? cum am interactiona? 

... cu aceasta serie,  “O zi din viata unui chior”, va invit la un exercitiu de privire si de imaginatie; asaltati de imagini clare, super-sharp, perfecte, cosmetizate, de revista, va prezint imagini care arata formele si culorile asa cum sunt si lasa mintea sa isi imagineze mai mult decat doar ce se vede sau decat ne induce fotograful prin felul cum a focalizat.

... toate pozele sunt facute cu un obiectiv Jupiter 9, 85mm, f 2 (deci cu focala si diafragma fixa) si sunt cadre si instantanee banale pentru oricine: prin casa, pe strada, la calculator, etc...





HD video Focuso Photography from alex serban on Vimeo.










































3 comments :

  1. Anonim spunea...

    Foarte interesant.Tehnic sunt detalii care ma depasesc.Subliminal in schimb,esti genial.Un pic de imaginatie si poti intelege orice :priveste toata lumea pricepe cine poate .Cand urmeaza o zi din viata unui orb?

  2. LaVi spunea...

    oare câţi dintre noi nu suntem chiori, orbi, cu toate că nu purtăm ochelari?!?
    faină treabă pe blog!

  3. Adrian spunea...

    Interesanta ideea. Sunt cateva care imi plac.