duminică, februarie 15, 2009

implozie

... revin cu imagini de la un eveniment; nu este chiar un reportaj de-adevaratelea sau cum imi place mie, dar este un eveniment care merita mentionat, macar din punct de vedere documentar.
... asadar, in caz ca ati aflat deja sau nu, Pavilionul Administrativ al Uzinei de Automobile Dacia-Renault si un adevarat simbol al acesteia nu mai exista: a fost demolat printr-o detonare controlata - implozie.

... construita in 1973, cladirea de 9 nivele avea o inaltime de 50 de metri si, pana anul trecut, aici lucrau peste 500 de angajati TESA ai intreprinderii.
... motivele sunt multe si discutabile, recunoscute sau nu de oficiali: ca era cu risc seismic, ca era prea scumpa intretinerea/impozitul sau ca pur si simplu statea cuiva in calea altor proiecte nu mai conteaza deja; in locul cladirii se va construi o parcare pentru cei care vin la uzina...

... am fost alaturi de colegii mei si de alti colegi de la presa pe platfoma amenajata in zona de siguranta in fata portii - deci reportaj adevarat nu prea este: am prins exact ce au vazut toti cei prezenti (in jur de 1000 de oameni): pregatirea detonarii, multimea prezenta, artificierii, detonarea si fumul peste locul ramas gol.
... eu unul nu mai vazusem asa ceva, mi s-a parut spectaculos din punct de vedere vizual. pentru multi gura-casca a fost motiv de aplauze, pentru angajatii Dacia o zi trista, dar sa zicem ca viata merge mai departe.

... mai multe informatii si alte stiri din Pitesti gasiti, evident, pe epitesti.ro
... lasand vorba la o parte, iata imaginile, statice si dinamice: filmul cu un scurt montaj din ce am filmat, un scurt film stop-motion facut din pozele trase in rafale si bineinteles pozele surprinse la fata locului:

























...

2 comments :

  1. Anonim spunea...

    FELICITARI, DUMNEZEU SA TE AJUTE SA FACI SUCCES DIN PASIUNE! DANA FOCICA

  2. Florin spunea...

    Niste poze foarte reusite. Fata de alte bloguri unde se prezinta doar poze a unor pasionati de fotografie care, sincer, nu ma incanta cu nimic tu abordezi subiecte de interes, subiecte din realitate si le ilustrezi superb.