miercuri, septembrie 05, 2007

monografie

... as vrea de data aceasta sa marchez o aparitie editoriala - in principal pentru ca am fost si eu implicat in realizarea ei...

... este vorba despre Monografia comunei Leordeni, lucrare lansata oficial pe 25 august 2007, cu titul: "Comuna Leordeni, Judetul Arges, File de cronica"; autori: Spiridon Cristocea, Teodor Mavrodin si Vasile Novac; editura Muzeului Judetean Arges - Ordessos;
... partea mea: grafica pentru coperta, 90% dintre fotografii si prelucrarea a mare parte din fotografiile vechi (scanate) si documentele care au fost tiparite.

... mi s-a parut extrem de interesant "terenul" - partea de documentare din sat in sat si din casa in casa dupa informatii, date si nu in ultimul rand fotografii vechi si prafuite scoase dintr-un sertar, cutie sau tablou prafuit.
... am remarcat la cele mai multe grija cu care au fost facute, prelucrate, aranjate si pastrate; chiar ma gandeam ca astazi, in loc sa imbunatateasca fotografia, tehnica digitala aproape ca a adus arta fotografica cu un pas inapoi - pentru ca nu mai invata nimeni tehnica foto sau notiuni de compozitie sau cadraj - pentru ca aparatele moderne fac totul singure, iar ce nu a facut camera se reface in computer ... asta este... pe vremuri nu facea oricine "poze", si altfel era privit cel care stia sa le faca.

... am stat si m-am gandit si tot uitandu-ma la fotografii am preferat sa nu ma apuc sa le "pictez" si sa le fac impecabile cum am mai facut in trecut, asa ca m-am rezumat sa le aduc la o stare la care sa arate bine la tipar.

... am selectat asadar cateva din multimea pe care am avut-o scanata si le prezint in varianta originala (stanga) si finala (dreapta)




PS: data viitoare o sa postez niste fotografii cum nu am mai facut pana acum - cand o sa am timp...





























































































alte foto de saptamana aceasta:










2 comments :

  1. Andreea spunea...

    mi se pare chiar foarte interesant si imi plac si cele in varianta originala! in afara de felicitari, pot sa mai spun ca viata te duce pe diferite meleaguri dupa cum vad si asta nu poate sa fie decat de bine :)

  2. Dodo spunea...

    Frumos( interesante prelucrarile ) si pot sa pun pariu ca si mai interesanta a fost munca de teren , statul de vorba cu mai " vechii " satului si colectarea fotografiilor asa cum ai zis si tu. Bafta in continuare.