marți, mai 22, 2007

statuia

... astazi va voi povesti foarte pe scurt povestea unui eveniment local de saptamana trecuta si voi alatura textului cateva fotografii documentare, sau daca vreti, un fotoreportaj...

... pitestenii si poate ca nu numai ei stiu de Parcul 1907 si de statuia ridicata in anii '60 in memoria Rascoalei Taranesti de la inceputul secolului trecut.
... ei bine poate multi (ca si mine de altfel) au avut surpriza sa vada ca statuia "cu taranul" de martea trecuta nu mai este la locul ei pe soclu...
... fara comentarii personale si fara nici o implicare politica (desi este multa la mijloc), am sa relatez filmul evenimentelor

... astfel, luni seara, 14 mai, pe la ora 22 echipa insarcinata cu lucrarea a inceput lucrul pe langa statuia din parc si au lucrat pana dimineata, astfel ca la ora 7 si un pic dimineata statuia de piatra a fost trasportata spre noua ei locatie - in zona Nord, la intersectia unde era odata Havuzul.
... autoritatile au invocat ca motiv pentru aceasta operatiune nocturna faptul ca este foarte cald si se incing aparatele (eu nu comentez).
... lucrarea in sine a fost destul de grea, statuia in sine avand in jur de 8 tone si 4 metri inaltime; s-a reusit cu greu desprinderea ei, chiar cu pretul desprinderii lipiturii de la jumatate.

... miercuri deja a fost adusa noua statuie, reprezentandu-l pe fostul lider liberal Ion C. Bratianu. Statuia este din bronz si are aproape 2 tone si 4 metri inaltime; a fost realizata de un tanar artist in Arad.

... se pare ca noua statuie va fi dezvelita vinerea aceasta, pe 25 mai si la eveniment ar veni si actualul lider PNL, primul ministru C. P. Tariceanu

... parerile din cate am auzit eu sunt impartite si, in orice caz, acesta manevra de inlocuire a unui simbol social, istoric si popular cu unul politic va mai starni si pe viitor polenici. eu unul ca de obicei cand e vorba de politica stau de o parte...

... ca este bine sau rau asta nu decid eu, oricum am considerat ca este un eveniment istoric contemporan demn de mentionat.
... iata deci imaginile:































































































































































































...


galerie foto completa:






alte imagini de saptamana aceasta: